Binnen Esmerillon adviseer ik de klanten op een praktijkgerichte manier hoe om te gaan met export control gerelateerde situaties. Voordat ik met Esmerillon startte in 2016 heb ik ervaring en expertise op dit vlak van export binnen 24 jaar opgedaan bij Woodward Inc., Amerikaans bedenker en producent van innovatieve controle systemen voor een breed segment binnen de motoren en turbine industrie (www.woodward.com).
Door wereldwijd ondersteuning te verlenen aan de OEM klanten, distributeurs, interplant vestigingen en eindgebruikers, ben ik bekend geraakt met alle facetten van export en specifiek als het gaat om Export Control gevoelig materiaal (complete systemen, onderdelen) en diensten (technische ondersteuning, field engineering, problemsolving). In laatste als functie Manager Commercial Operations & Export Control Compliance Manager, waarbij tevens leiding gevende aan tien Customer Service medewerkers in de Hoofddorp-vestiging en daarnaast aan 4 internationale locaties: St. Petersburg-Rusland, Aken/Kempen/Stuttgart-Duitsland, Krakow-Polen en Abu Dhabi-UAE.
In 2015 uitte de Fenedex hun waardering aan Woodward Nederland BV voor de opzet, begeleiding en uitvoering van de ondersteuning aan de export binnendienst bij Woodward Nederland BV door het toekennen van de Frankt Hauwert Award. Dit in navolging op voorgaande winnende bedrijven als Remia, Heineken …… Een ware kroon op het werk!
Tot de opheffing in december 2016, deel uitgemaakt van de Global Trade Adviesraad binnen de Fenedex organisatie, als adviseur/lid vanuit het bedrijfsleven.
Met positief resultaat gevolgde doelgerichte opleidingen:
-US Export Controls on Non-US Transactions,
-US Commercial Export Controls & Embargoes,
-US Defense Trade Controls” gevolgd bij Export Compliance Training Institute in de VS.
-“Export Binnendienst” & Woodward Export Incompany-training “De totstandkoming en afwikkeling van exporttransacties”, beide via Fenedex.
-“Coachen als tweede beroep” gevolgd bij Euroforum, resulterende in beroepscoach en daarmee ingeschreven bij de NOBCO (Nederlandse Orde van Beroepscoaches) tot en met oktober 2016.
-“Total Customer Satisfaction”, in company training verzorgd door NCOI voor Woodward
-Six Sigma (Green Belt) en Lean Leadership (Champion) trainingen binnen de Woodward University in Europa en in de VS.
Dit jaar de cursus “Course in International Politics” afgerond bij Clingendael, Netherlands Institute for International Relations. Hierdoor meer inzicht verkregen in de geopolitieke ontwikkelingen en dit af kunnen wegen tegen de huidige internationale handels betrekkingen.